Ma már a gazdálkodó szervezetek, vállalatok, vállalkozások részére a tűzvédelem elsősorban azt jelenti, hogy a tűz keletkezésének megakadályozására létre kell hozni olyan belső szabályozási rendszereket, vagy technológiai megoldásokat, amelyek ennek a követelménynek megfelelnek. A szabályzatok elég szigorúak egyetemben a hatóságokkal.
Tűzvédelem cégek számára
A tűzvédelme alapvetően három fő egységből épül fel. Az első ilyen egység a tűz megelőzése, a második a tűzoltása, és végül a harmadik a tűzvizsgálata. Ebből a hármas egységből a tűzmegelőzés az elsődleges feladat valamennyi gazdálkodó szervezet számára. Épp ezért a tűzmegelőzési szabályokat úgy kell kialakítanunk, hogy a munkavégzés teljes időtartama alatt biztosítva legyenek kollégáink, illetve biztosítsuk a dolgozóink egészséget nem veszélyeztető biztonságos munkavégzést. Kérdezheted ennek megfelelően, hogy ez pontosan kinek a feladata?
Természetesen a hatályos jogszabályok ezt is a munkáltatói jogkört gyakorló vezetőre, ügyvezetőre – tulajdonosra terheli. De mivel Ők nem rendelkeznek a megfelelő szakértelemmel, ezért célszerű, ha ilyen irányú tanácsadót, vagy szakembert foglalkoztatnak, esetlen bíznak meg ennek a kivitelezésével. Esetleg, ha szeretnék házon belül megoldani a kérdést, akkor van rá lehetőség, hogy megvásárolják ezt a tudást azoktól, akik rendelkeznek ilyen végzettséggel. Illetve jogosultak ebben az irányban vállalkozási tevékenységre. A gyakorlatban, akkor mit kell ez esetben tennünk?
Kell találni egy tanácsadót, aki a megfelelő szakértelmével tanácsokkal lát el bennünket, igénybe kell vennünk a szak-tanácsadást, amelynek segítségével megtudhatjuk, hogy milyen feladataink és kötelezettségeink vannak pontosan. Ebben az esetben kulcsfontosságú a megfelelő partner, ezért mi az EHS focus csapatát ajánljuk, a fenti linket el érheted őket Te is!